Pe segmentul Marketing, piața românească este una foarte ciudată. De fapt, hai să vorbesc deschis, este una needucată. Nu pot să o condamn, atâta vreme cât lucrurile stau identic cu majoritatea domeniilor fie că vorbim de produse sau servicii. În plus, nici la nivel mondial Marketingul nu este valorificat la adevarata valoare, însă în România… Scuzați-mi frustrarea (constatare plus vină – poate trebuia să fac mai mult decât am facut). Să ne întoarcem la subiectul nostru: „Ce înseamnă marketing pentru companiile românești și de ce? ”
- Branding (companii medii și mari)
- Cercetare de piață (companii medii și mari)
- Un instrument de promovare (companii mari)
- „Să ne spună ce vor potențialii clienți? Dar cine știe mai bine decât noi care lucrăm de atâta vreme în piața asta?” (toate tipurile de companii)
- Imagine, dar fără să definească dacă este vorba de branding sau numai de vizual, oricum la o scara mică (companii mici și medii)
- Print-uri (Flayere, Broșuri, pliante, cărți de vizită, bannere, etc) – grav este că angajază specialiști marketing numai pentru acest lucru.
- Să mearga în piață și să identifice noi clienți (geografic, local, etc)
- Vânzări (toate tipurile de companii – am avut neplăcuta ocazie să aflu de la un milionar cu afaceri importante)
- „Să-mi facă un site și să se ocupe de facebook”
- ETC
Notă: Evident că nu toate companiile, de fapt ownerii acestora percep astfel marketing-ul. Din fericire, sunt owneri sau directori generali care și-au dorit să înțeleagă și s-au documentat (online, cursuri, discuții cu specialiști, etc). Îmbucurător este că am cunoscut antreprenori de startup-uri care s-au preocupat responsabil de acest domeniu.
Ce trebuie să înțelegem? Asemeni Vânzări, Legal (juridic), Contabil (economico-financiar), HR, etc, Marketing-ul este un element (o piesa) extrem de important, vital în angrenajul unei companii, indiferent de nivelul acesteia. Da, Marketing-ul este vital pentru afacerea dumneavoastră! Nu este o infatuare și nici ridicarea la un rang extrem al domeniului pe care activez. Este o realitate. Poate o să vă povestesc, cu întâmplări și date concrete, unele situații întâlnite de mine în activitate. La început o să râdeți, apoi o să realizați ce se întâmplă cu adevărat și de ce nu reușiți, deși faceți lucrurile bine în producția sau serviciile în care sunteti specialiști.
Să auzim numai de bine!
Un comentariu la „Ce înseamnă marketing pentru companiile românești și de ce?”