De fapt, totul incepe de la viziunea initiatorului sau ownerului. Acesta este si motivul pentru care primul pas sugerat de mine este sa analizam si sa interpretam, in termeni de specialitate, viziunea proiectului. Este esential sa facem asta, indiferent de statusul actiunilor. Cu alte cuvinte, chiar daca viziunea s-a pus in aplicare si s-a pierdut momentul initial, trebuie sa facem aceste analize si studii. In acest mod o sa intelegem daca s-a gresit cu ceva si ce putem indrepta. Despre analizele de mediu intern al companiei si cele de mediu extern va pot sugera sa le tratati tot cu responsabilitate. Succesul lor depinde de cat de mult ati segmentat obiectivele si cat de mult ati „sapat” pentru fiecare dintre ele.
Analizarea si Studiul viziunii ownerului
Analiza Mediului intern al Companiei
Analiza Mediului Extern al companiei
1. Analizarea si Studiul viziunii ownerului
In acest sens, folosim chestionare/livrabile prin care definim viziunea, identificam cuvintele cheie (produse/servicii denumite general) si domeniul pe care se doreste realizarea noului proiect si analizam factorii generali de mediu (piata, principalii jucatori si comportamentele acestora).
2. Analiza Mediului intern al Companiei
De aceasta data avem la dispozitie instrumente profesionale si livrabile pentru a defini informatiile pe care le procesam cu fiecare matrice/sistem/soft/instrument. Cele mai intalnite instrumente de analiza pentru mediul intern sunt: Analiza SWOT, Analiza BCG, Auditarea Functiilor si Posturilor din Departamentul de Marketing si Diagnoza de Climat. Avem de analizat Resursele Materiale, Resursele Financiare, Resursele Umane, Istoricul pe doua tipuri de abordari: Teoretice si Practice. Altfel spus, masuram starea de sanatate a companiei si capacitatea de generare si regenerare fata de statusul identificat cu aceasta ocazie. Foarte important, daca s-a trecut de o anumita etapa a evolutiei companiei, este sa facem o radiografie a activitatior din departamentul de marketing, mai ales la modul prin care a fost realizat Mixul de marketing si Segmentarea strategica (puterea produselor si grupurilor/pachetelor de produse).
3. Analiza Mediului Extern al companiei
Pentru analiza mediului extern folosim: Analizele STEPDEL sau PESTEL, SWOT, PORTER, General Electric ( GE Matrix). Este importanta o viziune cat mai clara asupra pietei, jucatorilor, concurenti si modului prin care aceste elemente ale mediului extern pot concura sau deveni bariere pentru noi, in prezent sau viitor. Practic, pe langa capacitatea de analiza a statusului, avem si o analiza a factorilor determinanti pentru viitorul companiei. Tratati, de asemenea cu responsabilitate. O sa aveti raspunsuri pentru multe dificultati cu care v-ati confruntat in trecut.
Un comentariu la „Analiza companiei si mediului de afaceri”