Facebook este cel mai complex instrument de marketing de pana acum. PUNCT! Trebuie sa-i vedem complexitatea si sa-i intelegem utilitatea. Nu m-ati intrebat, insa va spun. In opinia mea, lucrurile trebuiesc analizate din unghiul celui care cunoaste instrumentul (partea din spate), nu „fructul fals”. Poate am fost dur. Nu este nimic fals la suprafata. Este numai modul excelent prin care s-au etalat solutii ingurgitabile la necesitatea demonetizarii unor aspecte foarte importante legate de perceptie, necesitate si atractivitate.
Este totusi o comunitate?
Da. M-as bucura sa cred ca asa este. M-as bucura sa cred ca avem toti dorinta de a profita de acest instrument si in scopuri personale (legate de necesitatea de comunicare sanatoasa).
Care sunt principalele elemente pe care trebuie sa le cunoastem despre Facebok?
- Aspect si setari
- Profilul comunitati dorite
- Identificarea valorilor definitorii ale comunitatii (macar un interes sau o pasiune in comun)
- Modul de constructie al comunitatii
- Acceptul tacit al unor reguli de comunicare
- Unde se termina iarba si de unde incepe si se termina zona cu flori/pomi fructiferi (iarba = ce vrea comunitatea; zona de flori = interesele autorului)
- Profitul (roadele efortului)
- Culegerea fructelor fara sa deterioram aspectul copacilor
- Feedback, Folowup si cresterea comunitatii
- Reluarea ciclului
Nu este chiar ordinea si nici etapele de urmat, ci numai un tip de viziune pentru a intelege ca tehnologia trebuie sa respecte niste reguli.
P.S. Poate mai discutam despre acest subiect. Este complex si dinamic.