La fiecare sfârșit de an trag concluzii și încerc să folosesc informațiile de care dispun (din evoluția pieței de marketing – mă preocupă continuu) pentru a anticipa mișcările importante și trendurile de marketing pentru anul următor, 2018 în acest caz. Până acum mi-au cam ieșit, însă le-am utilizat în și pentru discuții private. Acum încerc altceva. M-am gândit să le postez pe blogul meu, iar cei ce mă urmăresc să tragă concluzii.
Am ales zece elemente, în trend pentru 2018, în viziunea mea:
- Colaborarea și schimbul de experiențe între Facebook și Linkedin vor duce la dezvoltarea celor doua rețele pentru ramurile neacoperite (Facebook – business și Linkedin – Relații calde și interacțiune crescută).
- Google o să vină cu noi schimbari ale algoritmilor și soluții la mutările platformelor importante de social media pentru care a suferit în 2017 – Instant article și descărcarea site-urilor direct în rețele. Cred că soluțiile vor fi legate de: Adwords – plăți mai mari; Deținătorii de siteuri – o să-i avertizeze că pierd indexare și vizite pe site și-i vor întoarce împotriva rețelelor de social media.
- CPC/PPC vor trece la alt nivel – o mai bună segmentare a adresabilității și targetarea după asemănarea cu profilele validate ale clienților. De văzut cum se vor împăca acest trend și noile reglementări legale cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal.
- Digital Marketing trece la un alt nivel. Din nefericire, dezvoltarea are la baza bugete mari și duce la costuri crescute. În plus, specialiștii/prestatorii vor cere încasări mai mari pentru plusul de cunoștințe și eficiență. Analizele de marketing se vor face pe baza comportamentelor din mediul online, iar 2018 va fi începutul accesului și pentru țara noastră. Mă refer desigur la softuri și programe speciale, din spatele platformelor, altfel lucram de peste doi ani cu analiza de suprafață.
- O explozie a magazinelor online de tip mall, a platformelor de nișă și a portalurilor de anunțuri. 2018 si 2019 vor fi maximele lor, iar din 2020 vor trece pe o panta descendentă.
- Serviciile de Brandingul și reBrandingul vor crește – reacție dură (uneori nejustificată) la nereușitele și greșelile manageriale din anii trecuți. Din nefericire, marea lor majoritate vor merge catre companiile și specialiștii de substituție. Miza uriașă este pe producători (din toate domeniile), mai ales cei care doresc să treacă la distribuție națională și internaționala.
- Evenimentele – un nou maxim istoric. Cele mai tari și mai aplicate idei!
- Creativitatea și Inovația vor ajunge la cele mai mari cote. Practic, un an care readuce marketing-ul în discuția generală
- Se întoarce Mail Marketing (nu email marketing – spam) pentru potențialii clienți din vecinătate și crește preocuparea pentru vânzarea intensivă (cu mare ajutor din partea specialiștilor și consultanților în marketing)
- Vor apărea cursuri de marketing profesionale – mai întâi pe nișe tehnice (cu precădere Digital Marketing), iar ulterior pe General. Sper să decid și eu să fac o mișcare în acest sens. Scade „tupeul” non specialiștilor ieșiți în față din oportunism și ca rezultat al cererii masive din partea pieței.
Evident că sunt mult mai multe, pe fiecare palier în parte. M-am limitat la acestea. De restul, dar si de explicațiile pentru acestea, ne preocupăm in discuțiile private. Altfel, ne trezim că nu mai avem ce discuta. Glumesc, desigur!
Să auzim numai de bine!
Un comentariu la „Top 10 trenduri de Marketing pentru 2018”